Özel Eğitim, BEP, Görev ve Sorumluluklar

Bazı müfettişlerin veya görevden kaçmak için işini başkasına yüklemek isteyen idareci veya öğretmenlerin BEP ve özel eğitimle ilgili alakasız konuları sanki göreviymiş gibi rehberlik personeline sordukları, bu konularda gerekenleri rehberlik personelinden istedikleri bilgisi geliyor.

Şunları sormadan edemiyorum!
✅Müfettişler, rehberlik hizmetlerini bilmiyor mu?
✅Okulda çalışan personelin görev ve sorumlulukları hakkında bilgisi yok mu?
✅Okuldaki kurullar, görevler ve hizmetler kime sorulur, öğrenmiyorlar mı?

Görev ve sorumluluklara göre;
✅Bep le ilgili tüm dosyalar , toplantılar ve resmi takibi kurul başkanından sorulur? Kurul başkanı müdür yardımcısıdır.
✅Kaba değerlendirme formnu sınıf öğretmeni doldurur, ondan sorulur.
✅Bireysel gelişim raporu; sınıf öğretmeni ve okul müdürü tarafından ortak doldurulur, kurum dışı resmi evraktır, okul idaresinden sorulur.
✅Destek odası açılması ile öğretmen planlaması, müdür ve sorumlu müdür yardımcısının görevidir.
✅ Evde eğitim planlama ve resmî işler, müdür ve sorumlu müdür yardımcısının görev alanındadır.
✅ Bep Planları ve toplantılarının tutanakları, okuldaki tüm diğer  kurul toplantı tutanaklarının dosyalanmasında olduğu gibi ilgili kurul başkanı tarafından muhafaza edilir. Planlar, planı uygulayacak öğretmenlerin dosyasında bulunur.

Rehberlik personelinde ise;
➖Öğrencinin özel eğitim raporu,
➖Gelişim raporu,
➖Aile ve öğrenci görüşmeleri tutanakları olur.

☑Özel eğitim yönetmeliğinde dikkat ederseniz; Rehberlik personeli görevleri ayrıca belirtilmemiştir.
☑Rehberlik personeli, BEP kurulu üyesidir.
☑Rehberlik personelin özel eğitim ile ilgili görevleri rehberlik yönetmeliğinde iki madde olarak geçer.
➖Öğrenci gelişiminin takibi
➖Bep Kurulu üyelerine Müşavirlik.
(Buradaki Müşavirliği konusu ile ilgilidir. Onların planını yapmak, planlarının takibini yapmak, toplantıları takip etmek değildir)

Arkadaşlarımıza tekrar söylüyorum;
Okul idaresi, öğretmenler, müfettişler bilgi sahibi değilse, gerçi olmak zorundalar ama

Önünüzde özel eğitim yönetmeliği ve rehberlik yönetmeliği olsun, bu konuda soru soranlar yönetmelikteki ilgili maddeleri göstererek “hocam bu sorduğumuz soruyu şu kişiye sorun çünkü yönetmeliğe göre o kişi sorumludur” demeyi de bilmemiz gerekiyor.

Ayrıca

☑BEP kurulu toplantılarını zamanında yapma kurul başkanının,
☑Öğretmenlerin BEP planının hazırlanması, BEP kurulu ve ilgili öğretmenin
☑Öğretmenlerin plana uygun çalışma yapmaması ilgili öğretmenin
sorumluluğundadır.
☑Bu konularda rehberlik personeli görevli yapılamaz, sorumlu tutulamaz.

Tabi bazı rehberlik personeli arkadaşlar kendi işlerini yapmayıp bunları iş ediniyorsa bu da mesleki ve etik bir sıkıntıdır

Resmi dayanaklar:

➖1739 ve 222 sayılı kanunlar.
➖Özel eğitim yönetmeliği
➖İlköğretim ve ortaöğretim yönetmeliği
➖Özel eğitim ve rehberlik genel müdürlüğün belli kılavuzu el kitapçığı
➖Özel eğitim ve rehberlik genel Müdürlüğü’nün Bep düzenleme ve hazırlama kılavuzu
➖Rehberlik personelinin görev ve sorumlulukları ile ilgili ise
Rehberlik hizmetleri Yönetmeliği.

Bu yazıyı çıkararak okullarımızda ve müfettişler geldiğinde gösterebilirsiniz.
Türk PDR-Der olarak konu ile ilgili çalışmamızın özetidir.

Yorum bırakın